UCP:MA126 Social marketing - Course Information
MA126 Social marketing
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.summer 2024
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.
Katedra marketingu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Prerequisites
- Not required.
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives
- The goal of course is to give a general overview of approaches to social marketing. Knowledge: Foreign student knows the concept of social marketing. Skills: a student can identify opportunities and barriers to marketing organizations in meeting non-profit sector. Abilities: The student is able to independently acquire additional expertise, to search for examples of socially responsible corporate behavior and promote the concept of profitable cooperation and non-profit entity.
- Syllabus (in Czech)
- Osnova: 1/ Sociální marketing x komerční marketing 2/ Neziskový sektor 3/ Neziskové organizace, formy a metody komunikace v neziskovém sektoru 4/ ÚKOL č. 1: Příklad CRM (Cause-related marketing) – sdílený marketing a jeho komunikování 5/ Nadace a nadační fondy 6/ ÚKOL č. 2: Příklad nadace a forem komunikace 7/ CSR a ESG – jev kultury 21. století 8/ ÚKOL č. 3: Příklad firmy a komunikace aktivit CSR 9-10/ PREZENTACE SEMINÁRNÍ PRÁCE (15 min.) v PP Seminární práce: Sociální marketingová kampaň neziskové organizace
- Literature
- required literature
- BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. [1. vyd.]. Zlín: Verbum, 2016, 254 s. ISBN 978-80-87500-80-4.
- KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
- recommended literature
- VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014, 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6.
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška
- Assessment methods (in Czech)
- Požadavky na ukončení předmětu: A. Vypracování a prezentace seminární práce (v PP) – 65 % B. Splnění dílčích úkolů – 35 % Hodnocení: výborně (90-100%), velmi dobře (75-89%), dobře (60-74%)
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Note related to how often the course is taught: KS: 4/4/4 tj. 12h celkem.
Information on the extent and intensity of the course: 4/4/4.
- Enrolment Statistics (summer 2024, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2024/MA126