MA165 Provoz marketingové agentury

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2023
Rozsah
0/2/0. 3-3-3. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Lada Popl Petránková (cvičící)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je praktické procvičování celkové činností marketingové agentury na zadání fiktivního příkladu. Studenti si střídavě ve dvojicích (vedoucí a zástupce) procvičují i její řízení. Vyučující vystupuje v dvojroli zadavatele (zákazníka) a jednatele firmy, který hodnotí činnost jednotlivých fiktivních zaměstnanců.
Znalosti: Student získá základní přehled o širokém spektru činností, probíhajících v marketingové agentuře. Pozná praktické souvislosti mezi vyučovanými předměty v oboru marketingové komunikace.
Kompetence: Student bude po absolvování předmětu schopen podle zadání od klienta připravit potřebné podklady pro realizaci jeho požadavků.
Dovednosti: Absolvování předmětu přispěje ke schopnosti studenta orientovat se v problematice přijímání zakázky a krocích při její následné realizaci. Tato schopnost je důležitým předpokladem uplatnění absolventa vysoké školy na pozicích odpovídajících profilu abnsolventa bakalářského oboru marketingové komunikace ve službách.
Osnova
  • 1. Cílový segment trhu - rozdílnosti psychologické, sociální apod.
    2. Audit mediální komunikace
    3. Analýza postavení firmy na trhu
    4. Marketingový mix z pohledu prodejce a zákazníka
    5. Tvorba marketingového sdělení, obsah, forma
    6. Stanovení rozpočtu na mediální komunikaci
    7. Možnosti a ovlivnění komunikačního mixu
    8. Volba složek komunikačního mixu
    9. Obsah složek komunikačního mixu
    10. Měření účinnosti mediální komunikace
    11. Řízení mediální komunikace
    12. Integrace komunikačních aktivit a její plánování
    13. Hodnocení průběhu zpracování fiktivní zakázky
Literatura
    povinná literatura
  • CHROMÝ, Jan. Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Verbum, 2010, 128 s. Komunikace a média 2. ISBN 978-80-904415-3-8. info
    doporučená literatura
  • MASTNÝ, Jan. Reklama ve světě médií. Praha: Vysoká škola hotelová, 2010, 106 s. ISBN 978-80-87411-00-1. info
  • CHROMÝ, Jan a Donna DVORAK. Inovace marketingových cílů v oblasti cestovního ruchu. Media4u Magazine. Praha: Media4u Magazine, 2010, roč. 7, č. 1, s. 21-24. ISSN 1214-9187. Čtvrtletní plně recenzovaný časopis pro podporu vzdělávání info
  • CHROMÝ, Jan, Donna DVORAK, Milada ŠMEJCOVÁ a Petr SEMENIUK. Vybraná didaktická pravidla v marketingové komunikaci v cestovním ruchu. Media4u Magazine. Praha: Media4u Magazine, 2010, roč. 7, č. 3, s. 90-93. ISSN 1214-9187. info
Výukové metody
Samostatné řešení problémových témat pod dohledem vyučujícího.
Metody hodnocení
Obsah předmětu PS/KS (hod.)
Přednášky 0/0
Cvičení 52/0
Samostatná příprava 26/0
Celkem 78/0
Metody hodnocení
Studenti pod vedením svého spolužáka a jeho zástupce samostatně zpracovávají přidělená dílčí problémová témata. Jednotliví vedoucí a jejich zástupci se po každém semináři mění. Samostatně zpracovávané tématické celky jsou vedoucím a zástupcem zadávány a následně hodnoceny na každém semináři. Podobně je hodnocena aktivita a orientace v problematice. Vyučující působí v dvojroli zákazníka (upřesnění zadání) a jednatele firmy (hodnocení průběhu cvičení)
Aktivita, iniciativní přístup nad rámec výuky, kvalitní zpracování všech jednotlivých témat s možností jejich okamžitého praktického využití reálnou firmou, a odpovědné vedení spolužáků může být hodnoceno jako splnění požadavků na odbornou praxi.
Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
Samostatnost a aktivita při zpracování jednotlivých tématů 50/50
Řízení a diskuse o zpracovaných tématech 50/50
Celkem 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti min. 80% účasti na cvičení u PS.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, zima 2013, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, zima 2018, léto 2020, léto 2021, léto 2022.