UCP:HO026 Základy hotelnictví a gastrono - Informace o předmětu
HO026 Základy hotelnictví a gastronomie
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2011
- Rozsah
- 2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Vladimír Filip (přednášející)
- Garance
- Ing. Vladimír Filip
Katedra hotelnictví – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Kontaktní osoba: Ing. Vladimír Filip - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: 1/1 - Mateřské obory/plány
- Hotelnictví (program UCP, BC) (2)
- Osnova
- 1. Hotelnictví – výklad tohoto pojmu a co je jeho obsahem. 2.Vývoj hotelnictví v Československu po r. 1945 až 1989. Charakteristika jednotlivých forem a jejich působnost. Vývoj hotelnictví v ČR po r. 1989. 3.Hotelová kategorizace a klasifikace v ČR a v EU. Její význam a účel. Vysvětlení pojmů kategorie a třída ubytovacího zařízení. Charakteristika jednotlivých kategorií a jejich zatřídění , upozornění na další související vyhlášky. Předsta- vení a úloha AHR a dalších tuzemských a mezinárodních organizací působících v hotelnictví. 4.Organizační struktura hotelu – vysvětlení pojmu, hlediska která ji ovlivňují. Charakteristika jednotlivých úseků v hotelu včetně jejich úkolů a personálního obsazení. 5. Outsourcing v hotelnictví – vysvětlení pojmu, důvody pro zavádění, přínosy a negativa. 6.Integrační procesy v hotelnictví – hotelová skupina, hotelový řetězec, výhody a nevýhody zařazení do hotelového řetězce. 7.Vysvětlení pojmu hotelová značka a její přínosy včetně pojmu standard v hotelnictví. 8.Způsoby řízení a provozování hotelů včetně nezávislého hotelu. 9.Franšízing a management contract, charakteristika těchto způsobů řízení hotelů. 10.Specifika hotelového marketingu, etapy marketingového procesu, marketingový mix. 11 Nové trendy v hotelnictví – boutique hotel, design hotel apod. 12.Bezpečnost hotelu – druhy nebezpečí, které hrozí hotelu, úloha zaměstnanců v rámci bezpečnosti hotelu. 13. Charakteristika evropské a české gastronomie, současné trendy v gastronomii.
- Literatura
- povinná literatura
- BERÁNEK, J. a P. KOTEK. Řízení hotelového provozu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-86724-30-0. info
- KOSMÁK, Petr. Hotelové podnikání a integrační procesy. 2008. vyd. Praha: VŠH, 2008. info
- Asociace hotelů a restaurací: Oficiální jednotná klasifikace ubytovacích zařízení ČR na léta 2010-2012, Praha, 2010. Asociace hotelů a restaurací ČR, 2010. info
- Výukové metody
- Studenti se budou umět orientovat v hotelovém provozu. Poznají různé stupně hotelového managementu a jejich úseky včetně jejich úkolů a pracovních pozic. Budou umět zařadit jednotlivé pracovní pozice do příslušných úseků. Seznámí se s významem kategorizace ubytovacích zařízení, poznají definice jednotlivých kategorií a jejich zatřídění včetně postupu jak získat certifikát a klasifikační znak. V rámci hotelové integrace budou studenti umět definovat hotelovou skupinu a řetězec, budou znát výhody a nevýhody zařazení v hotelovém řetězci. Pro hotelové podnikání poznají způsoby řízení hotelů včetně jejich kladů a záporů. Budou mít dále znalosti o hotelovém marketingu a jeho zvláštnostech včetně etap marketingového procesu a marketingového mixu. Získají informace o bezpečnosti hotelu jako důležitém faktoru při výběru hotelu. Jedná se o celý řetězec znalostí a poznání, které budou, jako pracovníci v hotelnictví, denně aplikovat v praxi.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: Konzultace komb. nebo dist.forma: 1 ; 8, (celkem 8).
- Statistika zápisu (léto 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2011/HO026